Kako do posla u kreativnim industrijama?

Autor Vanja Praizović
Pogodaka: 156
Kako do posla u kreativnim industrijama?

Nakon uspešno održane prve CGA Belgrade konferencije, koja je proteklog vikenda u Muzeju nauke i tehnike okupila više od 400 profesionalaca i studenata iz oblasti vizuelnih efekata, animacije i gejminga, u petak 1. decembra u 16 časova, u Crater VFX Training Centru biće održan okrugli sto „Ljudski resursi u kreativnim industrijama u Srbiji“.

Kako regrutovati zaposlene za zanimanja koja tek nastaju? Da li je važnija regrutacija novog ili pak razvoj postojećeg kadra? Sa kakvim izazovima se susreću zaposleni u ljudskim resursima kada su u pitanju kreativne, brzorastuće industrije? Da li je više pomoći potrebno zaposlenima ili sektoru za ljudske resurse? Ovo su samo neke od tema koje će biti pokrenute na okruglom stolu u Crater VFX Training Centru (Knićaninova 3), gde će se okupiti predstavnici 3Laterala, Nordeusa, Eipixa, Fakulteta organizacionih nauka... Tom prilikom biće razmatrani i brojni zaključci sa panel-diskusije „Obrazovanje u industriji kompjuterske grafike – budući izazovi“ koja je održana u okviru CGA Belgrade konferencije.

„Obuke u oblasti kompjuterske grafike u Crater VFX Training Centru pokrenuli smo sa idejom da budu spona između formalnog obrazovanja i rada u industriji i tokom proteklih pet godina intenzivno radimo na povezivanju ova dva sektora. Ideju za organizovanjem ozbiljnije konferencije i pronalaženjem partnera sa kojima delimo iste vizije, dali su nam upravo naši studenti, koji se proteklih godina okupljaju u velikom broju, na svim našim događajima, željni znanja i informacija iz sveta. Prezadovoljni smo odzivom srpske CG zajednice na prvoj CGA Belgrade konferenciji, pozitivnom energijom koja je stvorena, kao i saradnjom sa Film in Serbia i VFX Serbia koju smo ostvarili“, navodi Miljana Jovović, izvršna direktorka Crater VFX Training Centra.

Sa ciljem da postane platforma za podršku razvoja profesionalne zajednice studija, frilensera, profesionalaca, studenata i obrazovnih institucija posvećenih razvoju kompjuterske grafike u Srbiji, prvu CGA Belgrade konferenciju organizovali su Srpska filmska asocijacija, Crater VFX Training Centar i portal VFXSerbia.com.

cga belgrade 01

Tokom 24. i 25. novembra više od četiri stotine posetilaca Muzeja nauke i tehnike bilo je u prilici da sazna kako se rade vizuelni efekti za najveće holivudske blokbastere (Deadpool, Doctor Strange), spektakularne ruske naučno-fantastične filmove (Attraction, Stalingrad), kao i najpopularnije video igre (Final Fantasy, Assassin’s Creed, Call of Duty). Svetske softverske kao što su Autodesk, Foundry i Chaos Group, predstavile su nove verzije softvera neizbežnih za rad u ovoj industriji, dok su predstavnici domaćih studija govorili o izazovima rada iz Srbije, svetskim uspesima, obrazovanju...

Ovom prilikom hvaljeni projekat „Drvo“ predstavila je rediteljka Milica Zec, poreklom iz Beograda, koja godinama radi u SAD. Nakon publike na prestižnim svetskim filmskim festivalima (Kan, Sandens, Trajbeka, IDFA) ovo virtuelno iskustvo u Beogradu je isprobalo oko 150 posetilaca, koji su potom od JP Srbijašume na poklon dobili i sadnice Pančićeve omorike.

„Za osam godina postojanja Srpske filmske asocijacije i Film in Serbia, kao potporne organizacije koja okuplja produkcijske kuće orijentisane ka internacionalnom tržistu, ovo je bio najuspešniji događaj koji je prevazišao sva naša očekivanja po odzivu broja učesnika, realizovanom sadržaju i interesovanju stranih kompanija za mogućnosti saradnje u Srbiji. Sve to govori nam da se nalazimo u pravom trenutku i na pravom mestu sa jasnom vizijom da CGA Belgrade postane nezaobilazan događaj i mesto okupljanja globalne i regionalne zajednice u oblasti kompjuterske grafike, filma, advertajzinga, video igara i digitalne umetnosti“, navodi Milica Božanić, izvršna direktorka Srpske filmske asocijacije.

Uz organizovanje konferencije, osnivač portala VFXSerbia.com Miloš Milošević vodio je i panel-diskusiju „Budućnost vizuelnih efekata u Srbiji“ koja je okupila predstavnike najznačajnijih domaćih studija koji godinama unazad rade kako na regionalnim, tako i na svetski priznatim projektima.

„CGA Belgrade konferencija mesto je okupljanja koje smo već dugo želeli da organizujemo“, objašnjava Milošević. „Verujem da smo, uz zajednički rad svih nas iz organizacije, uspeli da na jednom mestu okupimo ljude željne novog znanja, kao i profesionalce spremne da ojačaju scenu svojim zalaganjem. Ostaje osećaj zadovoljstva i entuzijazma da sledeća konferencija bude veća, šira i bolja, a domaća industrija složnija i jača. Idemo punom snagom dalje!“

Sva dešavanja u okviru prve CGA Belgrade konferencije bila su besplatna za sve posetioce, zahvaljujući generalnom sponzoru Autodesku, kao i partnerima konferencije - Chaos Group i Foundry. Informacije o daljim dešavanjima i sledećoj CGA Belgrade konferenciji biće objavljena na zvaničnom sajtu www.cgabelgrade.com.