Fantastika realnog prikaza - Aleksandar Kelić

Autor Aleksandra Estela Bjelica
Pogodaka: 138

Aleksandar Kelić je fotograf koji ima prepoznatljiv kreativni manir. On stvara tzv. "life" fotografije, snimajući predstave stvarnog života. Na njegovim snimcima se uočava i poznati dokumentarni karakter "life" fotografije, s tim što se pojačava utisak već viđenog, doživljenog ili proživljenog vizuelnog iskustva.

Kao obrazovani kamerman (završio Studije filmske i TV kamere na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu), Kelić ima precizno i oštro oko kojim ume da kadrira određene situacije, ali istovremeno je sposoban da se oslobodi ograničenog formata. Snimci koje ovaj fotograf beleži pokazuju brižljivo odabrane scene, uhvaćene i zaustavljene u svom stvarnom trajanju. Fotografije odlikuje dinamičan ritam ali i usaglašeni kompozicijski raspored.

aleksandar kelic Nis

 Realističnost medija fotografije kod Kelića se potvrđuje ne samo određenim tematskim izborom, već i načinom kojim autor snima. Segmentiran pogled kroz objektiv da bi se akcentovao određeni detalj, uglovi snimanja iskosa ili uz frontalno suočavanje sa odabranim objektom/subjektom, poštovanje usaglašenih odnosa između svetlih i tamnih površina iskaz su Kelićeve umešnosti u rukovanju foto-aparatom i kreiranju fotografskih slika. Na pojedinim fotografijama se potenciraju kontrasti između svetlosti i senki, da bi se naglasio neophodni prirodni ritam. Efekat koji scene iz svakodnevnog života imaju u svojoj izvornoj horizontali na Kelićevim fotografijama se pojačava insistiranjem na oku i pogledu posmatrača koji ostaje blokiran, zadržan, kao što su to i same odabrane predstave. lzvučeni iz konteksta svakodnevice, zaustavljenih pokreta, figure i predmeti ulaze u novu dimenziju koja je ulepšana i dekorisana komunikativnijim pristupom njihovom simboličkom sadržaju. Kao nedeljivi i neodvojivi isečci iz realnog miljea, Kelićeve fotografije izražavaju njegov komentar ili stav u vezi sa odabranim motivom. Nije reč o kameri kao objektivnom komentatoru života, već o svesnom autorovom izboru elemenata stvarnosti koji će njegov konceptualni metod uspešno realizovati u onim okvirima fotografije koje ovom mediju omogućavaju živi umetnički karakter.

 aleksandar kelic Reykjavik

 Kelićeve fotografije nisu primeri manira "nove objektivnosti" ili novog realizma, več izrazi savremenog istinskog kretanja unapred, blagi presek socijalne strukture i precizne opaske obojene autorovim emocionalnim pristupom. U pitanju su i analitičke predstave sintetizovanog, u granicama vidljivog, ali ne i dovoljno primetnog sadržaja.

aleksandar kelic Bologna

Fotografije Aleksandra Kelića su svestranog karaktera. To su istovremeno dokumentarni prikazi, reportažni portreti, pojednostavljeni cmo-beli pogledi na svakodnevicu, subjektivni komentari, komunikativni premostioci vizuelnih doživljaja, izrazi suptilnog suodnošavanja između onog ko snima i onog što biva snimljeno. Ove fotografije su primer uspešnog podsećanja na upečatljivost „realnog“ kao klasične odlike medija fotografije.

aleksandar kelic Beograd